|
|
S
Activex آشنايی با يکی از قويترين ابزارهاييست که برنامه نويسان ويندوز در Activex تکنولوژی استفاده خواهند کرد . در Activex اختيار دارند . تقريبا هر برنامه ای که بنويسند از اين فصل با سر فصل ذيل آشنا خواهيم شد - اهميت مدول های نرم افزاری Activex - تاريخچه و اصطلاحات Activex - درک مفهوم جاوا و کنترل Activex - مطالبی درباره امنيت و توزيع کنترل های انقلاب مدلهای نرم افزاری همانند هر صنعت ديگری ، کارآيی يکی از دغدغه های اصلی برنامه نويسان است ويکی از جنبه های مهم کارآيی اجتناب از دوباره کاری است . اگر کدی نوشته ايد که کار خاصی را انجام می دهد ، چرا بايد دفعه بعد همان کد را دوباره بنويسيد ؟ Procedure اولين گام در راه استفاده مجدد از کدها ، مفهوم زير مجموعه يا روال است . کدی را يکبار می نويسيد و از آن به بعد در هر جای برنامه که لازم بود فقط کنيد . قرار دادن روال های کلی در يک مدول برنامه Call کافی است آنرا احضار نويسی قدمی به پيش بود . با اين تمهيد می توان از آن روال ها در برنامه های مختلفا ستفاده کرد برنامه نويسی شی گرا به موازات رشد برنامه نويسی مدولار ، تکنولوژی ديگری در زمينه برنامه نويسی اختراع شد و توسعه يافت . OOP برنامه نويسی شی گرا يا محرک توسعه اين تکنولوژی رشد و (Object – Oriented Programming ) پيچيدگی روز افزون برنامه ها و مشکلاتی بود که به تيغ آن برنامه نويسان را درگير خود کرده بود . مهمترين منبع اين مشکلات بر هم کنش غير قابل پيش بينی قسمتهای مختلف يک برنامه با يکديگر بود . چون اين قسمتها مانند دانه های يک زنجير در هم بافته شده بوند و هر تغييری در يک قسمت به راحتی ساير قسمتها را متاثر می کرد . ، Object را ه حل اين مشکل آن بود که هر قسمت برنامه در يک بسته بنام شی شود . ساز و کار درونی هر شی مطلقا از ديد دنيای Encapsulation کپسوله يا خار |