|
|
S
آزمايش ساده و نهان شده معمولا اولين نتيجه بدست آمده در آزمايشها از يك كامپوتر، اندكي ضعيفتر از اجراهاي بعدي آن آزمايش ميباشد، به عنوان مثال در آزمايش بازي دووم هنگامي كه براي اولين بار يك مرحله بازي را بارگزاري ميكنيد اف اس بی (يا نرخ ميانگين فريمهايي كه در يك ثانيه نشان داده شده اند) كمتري نسبت به دفعات بعدي كه همان مرحله را بارگزاري كردهايد (بدون خارج شدن از محيط بازي) خواهيد داشت. دليل اصلي اين رويداد به دسترسيهاي غير قابل پيش بيني سختديسك مربوط ميشود، حتي اگر حجم حافظه كافي نيز بر روي كامپيوتر خود داشته باشيد بازهم كدهايي غير قابل پيشبيني پيدا ميشوند كه در هنگام اجراي بازي در حافظه وجود نداشته و برنامه بايد آنها را از سخت ديسك فراخواني كند. هنگام اجراي اوليه بازي، كدهاي مربوطه با تاخير در حافظه قرار گرفته و مورد استفاده قرار ميگيرند اما در اجراهاي بعدي موجوديت اين كدها در حافظه تضمين شده است، به همين خاطر اجراي مكرر يك آزمايش و در نظر نگرفتن نتيجه ضعيف آزمايش اول بر روي يك كامپيوتر را آزمايش«نهان شده» يا کش ران گويند. اگر چه روش هايي كه براي آزمايش حافظه به كاربرده ميشود كمي متفاوت با ساير قطعات است در اين مقاله سعي شده تا هردو نوع آزمايش مورد بررسي قرار گيرد اجراي آزمايش پس از انتخاب يك كامپيوتر قدرتمند با پردازنده Athlon 64 4000+ و كارت گرافيك Geforce 6800 Ultra آزمايش هاي مختلفي را با مقادير حافظه 512 مگابايت ، 1 گيگابايت و 2 گيگابايت انجام داديم تا پاسخ سوالات مطرح شده در ابتداي مقاله را به درستي بيابيم، براي پيكربندي حافظه 512 مگابايتي از دو ماژل 256 مگابايتي و براي پيكربندي حافظه 1 و 2 گيگابايتي از 2 و 4 ماژول 512 مگابايتي کورسیر استفاده كرديم كه هردو نوع ماژول با زمانبندي و فركانس مشابه كار ميكنند. برنامههاي محكزن متنوعي در آزمايشات ما شركت داشتند تا براي كاربردهاي خاص نيز بتوانيم اظهار نظر بكنيم، نتيجه كليه آزمايشهاي صورت گرفته را ميتوانيد در جدول مشاهده كنيد كه در ادامه به تحليل تك تك آنها خواهيم پرداخت
|